Mikä on suurin ongelmasi liittyen sisällöntuotantoon? Veikkaan, että se jompi kumpi näistä, ajan puute tai ideoiden puute. On se kumpi tahansa, niin tästä postauksesta löydät parhaat käytäntöni sekä ajanhallintaan että sisältöjen ideointiin.

Millaisia tuloksia oot saanut Instagram-markkinoinnilla? Onko kysymys hankala? Sitä sanotaan, että sellaisia tuloksia saat, mitä mittaat. Eli käytännössä, millaisia tavoitteita asetat, sellaisia tuloksiakin on mahdollista saada. Joten, jos tuntuu, ettei tuloksia markkinoinnilla synny, on hyvä tsekata, että millaisia tavoitteita sitä onkaan tullut asetettua. Tässä postauksessa käyn läpi kolme askelta, joiden avulla laitat tavoitteet taas kuntoon!
Instagram-stories eli suomeksi Instastoorit, ovat tällä hetkellä Instagramin vahvin ominaisuus. Jos haluat siis luoda yhteyden seuraajiisi ja rakentaa heidän kanssa keskustelevaa suhdetta, niin sun on otettava Instastoorit osaksi IG-markkinoinnin strategiaa. Tässä postauksessa mä kerron sulle, miten pääset nopeastialkuun!
Eihän Instassa voi myydä kuin tuotteita! Näin kuulen usein sanottavan. Mutta sopinee, että perustelen miksi tämä ei ole totuus! Kampaaja, personal trainer tai vaikkapa hieroja valitaan heidän osaamisensa ja persoonan vuoksi. Ja missä muualla sitä osaamista ja persoona voisi tuoda helposti esiin kuin somessa?
Somekanavat päivittyvät lähes kuukausittain, eikä niiden uusien ominaisuuksien perässä meinaa pysyä. Instagram on pysynyt tyylilleen uskollisena kuvanjakopalveluna, mitä nyt kävi kopioimassa Snapchatilta stories-ominaisuuden.
Jos sinulla ei ole aikaa seurata Instagramin viimeisimpiä käänteitä niin kokosin tähän artikkeliin 3 kiinnostavinta ominaisuutta, mitä harvemmin tulee käytettyä. Lisäsin vielä esimerkkejä, miten yrittäjät voivat näitä ominaisuuksia hyödyntää markkinoinnissaan!
Yksi somen käytön haasteista yrittäjälle on säännöllisyys. Tekemistä yrityksen parissa on paljon ja aikaa vain rajallisesti. Some on helposti se osa, mistä karsitaan, erityisesti silloin, jos sen tekemistä ei ole tarkemmin suunniteltu. Ja vaikka sitä vähän olisi suunniteltu, pitää jokaisen julkaisun olla kohderyhmälle kiinnostava ja vielä liityttävä edes jotenkin hennosti bisnekseesi.
Puuh. Ei ihme, jos kiinnostaa unohtaa koko some. Etenkin, jos sieltä ei tule minkäänlaisia tuloksia! Somekanavien menestysresepti onkin yksinkertaiset kolme ässää: Strategia + Sisältösuunnitelma + Seuranta = €€.
Monet mieltävät Instagramin sopivaksi kanavaksi, jos yritys myy näyttäviä tuotteita, kuten vaatteita tai sisustuselementtejä. Insta tai ehkä vielä tutummin IG sopii kuitenkin minkälaiselle yritykselle tahansa ja jos totta puhutaan, pelkät tuotekuvat tuskin saavat yritystilille juurikaan seuraajia. Ihmiset etsivät Instagramista positiivista virettä ja mikä jottei sitä löydy myös yrityksistä!
Miten sinä käytät Instagramia? Oletko miettinyt sen käyttöä tavoitteellisesti? Yrittäjän resurssit ovat rajalliset ja somen käyttöön saa tuhlattua aikaa vaikka kuinka ja paljon. Ehkä näistä vinkeistä löytyy jotain, mikä saa sinutkin käyttämään Instagramia tavoitteellisemmin ja hyödyntämään sitä tehokkaammin!