3 askelta – kasvata bisnestäsi Instagramin avulla

Jos haluat enemmän silmäpareja sun jutulle (intohimolle, bisnekselle, brändille), kasvattaa yhteisöllisen porukan, joka suosittelee sua eteenpäin ja saada tästä kaikesta vielä rahaa, niin Instagram on oikea valinta!

Suomessa on lähes kaksi miljoonaa Instagram-käyttäjää ja Instan käyttäjämäärät ovat kasvaneet tasaisesti pitkän aikaa. Ja eikä pelkästään ne numerot tässäkään ole se merkityksellisin asia, vaan se, miten yleisö on tottunut käyttämään Instagramia.

Nimittäin Instagramin käyttäjät ovat tottuneet ostamaan. Siis käyttämän rahaa liittyen Instagramiin. Se voi tarkoittaa suosittelujen perusteella ostamista, suoraan tuotteen ostamista joko maksuttomasta julkaisusta tai maksetusta mainoksesta.

Eli hyödyntämällä sun Instagram-yleisöä, sä todellakin voit kasvattaa sun bisnestä!

Ja kun sä mietit sitä sun omaa intohimoasi, niin mikäpä olisi parasta, jos voisit auttaa omaa yleisöäsi ja he maksaisivat siitä.

1 askel: Miten voit auttaa yleisöäsi

Mieti tarkkaan, mikä on se juttu, missä sä voit auttaa sun yleisöä. Painonpudotus, pukeutuminen, henkinen hyvinvointi, budjetointi, kuvankäsittely jne. Sulla on se joku osaaminen, minkä avulla voit parantaa toisen elämää tai ratkaista ongelmia.

Sanoita tämä osaamisesi tarkasti. Mieti, mitä, miksi ja kenelle. Sun ei tarvitse miellyttää kaikkia, vaan mitä paremmin tiedät, ketä voit auttaa, saat yleisösi kiinnostumaan!

Tuo sanoittamasi osaaminen sisällöissäsi säännöllisesti ilmi, jotta sun yleisö tietää missä asioissa he voivat kääntyä sun puoleen. Jos pelkäät tuoda osaamistasi esiin, annat heti yleisöllesi mahdollisuuden kääntyä kilpailijasi puoleen, silloin kun he tarvitsevat apua!

2 askel: Julkaise säännöllisesti

Jos Instagramin hauluaa valjastaa markkinointikäyttöön, siihen pitää löytää oikeasti aikaa. Sisältöjä pitää lähteä säännöllisesti, useamman kerran viikossa. Niin kuvia, stooreja, IGTV-jaksoja, livejä, reelsejä.

Okei, ei oo kaikkea pakko tehdä, mutta mitä enemmän ja monipuolisemmin me hyödynnetään Instagramin ominaisuuksia, sitä enemmän algoritmi tykkää meistä ja näyttää meidän julkaisuja.

Ja näiden julkaisujen pitää olla laadukkaita. Ei mitä tahansa “tätä söin lounaaksi” -stooreja (ellet nyt satu olemaan ravintovalmentaja), vaan oikeasti lisäarvoa tuovia julkaisuja.

Lisäarvo siis tarkoittaa sitä, että sun yleisö kokee sen sisällön sellaiseksi, mitä on ilo seurata tai he saavat siitä jotain konkreettista hyötyä. Yleisesti voisi ajatella, että sellainen sisältö herättää positiivisia tunteita sun seuraajissa.

Teet sitten bisnestä vaikuttajana tai yrittäjänä, on tosi tärkeää, että sun ja sun yleisön välillä on luottamus. Eli sun yleisö luottaa vaikka sun tekemiin suosituksiin tai sun myymiin palveluihin. Säännöllinen, lisäarvoa tuova sisältö on paras tapa rakentaa tällainen luottamussuhde!

3 askel: Uskalla myydä mutta älä tyrkytä

Jos et koskaan myy, ei kukaan ostakaan. Tällä tarkoitan sitä, että monesti on helpompi vaan pitää kynttilää vakan alla ja toivoa, että joku osaa kysyä sulta apua. Kuitenkin sellainen “vanhan liiton myyminen” on vähän Instagramin fiilistä pilaavaa, joten jos haluat myydä, niin älä oo kauppakeskuksien liittymämyyjä.

Lähesty myyntiä aina asiakkaan näkökulmasta ja siitä, että sä vilpittömästi haluat olla avuksi. Tarjouspyyntöjä saattaa tulla ihan random-julkaisujen jälkeen.

Se, että oot näkyvissä säännöllisesti herättää ihmisissä monesti tarvetta. Ja tietynlaisilla sisällöillä sä pystyt luomaan sitä tarvetta ostaa, jolloin et varsinaisesti joudu myymään.

Jos sun feedi täyttyy suorasta myynnistä tai stooreissa näkyy vähän väliä kovaa, tyrkyttävää myyntiä, on vaarana, että sun seuraajilla tulee mitta täyteen.

Tällöin luottamussuhde kokee raskaan kolauksen ja vaikka tekisit sitä lisäarvoa tuovaakin sisältöä, on vaarana, että aktiivisetkaan seuraajat eivät enää jaa niitä eteenpäin. Mutta mitä vahvempi se luottamussuhde on, sitä enemmän se kestää suorempaakin myyntiä. Mutta alussa kannattaa lähestyä kevyemmällä tyylillä!

Mikäli sulle riittää, että sulla on kiva yhteisö Instagramissa ja saat heiltä paljoa iloa, niin ei tietenkään ole pakko myydä. Jos kuitenkin haluat saada Instagramiin käyttämästäsi ajasta ja vaivasta myös tuloja, niin rohkeasti myymään vaan!

Jos haluat oppia takuuvarman keinon menestyä Instagramissa, niin tilaa tästä maksuton koulutus.

valmennus myyminen instagram

20 minuutin videokoulutuksessa tuun kertomaan mm.

  • Miksi säännöllisesti näkyminen on ainut keino menestyä Instagramissa.
  • Miten saat TAKUULLA oman ihanneyleisösi kiinnostumaan sisällöistäsi.
  • 3 erilaista sisältötyyppiä, joita tekemällä saat lisää engagementia, suositteluja ja asiakkaita!
  • 4 steppiä, joilla starttaat säännöllisen näkymisen ja bisneksesi kasvatuksen.

>> Joo, todellakin haluan oppia nää jutut <<

3 askelta – kasvata bisnestäsi Instagramin avulla

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to top