Vihdoin Instagram yritystili tarjoaa pääsyn kuvien analytiikkaan. Tämän ominaisuuden puuttuminen on ollut Instagramin isoin miinus, sillä mitä tahansa markkinointia teetkään, on sen tuloksia päästävä seuraamaan. Ja nyt Instagram on vastannut meidän wannabe dataintoilijoiden toiveisiin.
Ainut mutta on, että sinulla pitää olla Instagram yritystili ja saadaksesi sen, IG-tilisi tulee yhdistää yrityksesi Facebook-sivuun. Jos haluat tietää kuinka monta ihmistä kuvasi tavoittaa tai milloin seuraajasi ovat parhaiten tavoitettavissa, muuta ihmeessä tilisi näiden kuvallisten ohjeiden avulla Instagram yritystiliksi.
Vaihdos kannattaa tehdä heti, sillä analytiikkaa ei ole saatavilla vanhoista kuvista, vaan ainoastaan muutoksen jälkeen ladatuista kuvista! Mitä nopeammin näet millainen sisältö toimii seuraajillesi, sitä nopeammin pääset hyödyntämään Instagramia markkinoinnissasi. Jos koet, ettei analytiikka annakaan sinulle mitään lisäinfoa, voit aina vaihtaa takaisin normaalitiliin. On tosin todennäköistä, että Instagram pakottaa yrityskäyttäjät jossain vaiheessa vaihtamaan kokonaan yritystiliin, kuten kävi Facebookin kanssa.
Vaikka et olisi kiinnostunut analytiikasta, niin yritystiliin saat contact-painikkeen, jonka kautta seuraajasi voi ottaa sinuun nopeasti yhteyttä halutessaan ostaa tuotteesi tai palvelusi.
Ohjeet on tehty Android käyttäjälle mutta eiköhän iPhonekin ole yhtä looginen tämän suhteen.
Instagram yritystili käyttöön näillä ohjeilla
1. Aloita avaamalla oma profiilisi ja valitse asetukset, Androidilla ne löydät oikeasta yläkulmasta kolmen pisteen painikkeen alta.
2. Optionsin alta valitset Switch to business account
3. Jotta voit käyttää yritystiliä, on se yhdistettävä yrityksesi FB-sivuun. Paina jatka ja kirjaudu Facebookiin.
4. Valitse, minkä FB-sivun Instagram-tilistä on kyse ja jatka eteenpäin sinisestä nuolesta oikeassa yläkulmassa.
5. Muokkaa tai poista tietoja, joita et halua IG-tililläsi näkyvän. Suosittelen puhelinnumeron lisäämistä! Hyväksy muutos jälleen oikeasta yläkulmasta.
6. Ja näin, tilisi on nyt muuttunut Instagram yritystiliksi. Jatkossa analytiikka löytyy profiilisi yläreunasta ja seuraajasi pystyvät ottamaan sinuun välittömästi yhteyttä contact-painikkeen kautta.
Oliko tästä hyötyä sinulle? Ihanaa, jos oli!
Jos kaipaat lisää käytännön vinkkejä ja inspistä, tuu mukaan mun jengiin Instassa klikkaamalla tästä!