Yrittäjänä tai vaikuttajana sulla on melko vahva syy, miksi käytät Instagramia. Mun veikkaus on, että haluat saada näkyvyyttä itsellesi. Haluat ehkä myydä omaa osaamistasi palvelujen tai verkkokurssien muodossa. Tai sitten haluat tehdä kaupallisia yhteistöitä. Kumpi tahansa näistä onkaan sun tavoite, selvää on, että tarkoitus on käyttää Instagramia tuomaan lisää euroja.
Ehkä oot jo jonkin aikaa noudattanut sitä yleisintä “sääntöä” Instagramissa menestymiseen eli näy säännöllisesti. Se on pirun hyvä neuvo ja suosittelen sen haltuun ottamista ihan alusta alkaen. Mutta entä, jos siitä ei saa mitään takaisin. Ei tykkäyksiä, ei euroja.
Pelkkä säännöllisyys ei siis ole ratkaisu. Ammattimainen tekeminen on paljon muutakin ja se tuo tuloksia. Jos tunnistat nämä seuraavat tilanteet, on sinunkin syytä siirtyä tekemään Instagramia ammattimaisesti
1 Havahdut, että hitsit pitäis taas jotain keksiä uutta päivitettävää Instagramiin
Epätietoisuus siitä, mitä päivittäisi, johtaa usein siihen, että Instagram jää taka-alalle. Tiedät, että siellä olisi unelma-asiakkaitasi, mutta et ikinä keksi mitään uutta sanottavaa. Ammattimainen tekeminen pohjautuu selkeyteen ja kun tiedät punaisen lankasi, tiedät aina mitä julkaiset. Harvoin sitä tarvitsee keksiä mitään uutta, toimivimpia juttuja voi toistaa uudelleen ja uudelleen.
2 Kun pitäisi päivittää Instagramia, jäät vaan selailemaan muiden juttuja ja ahdistut, kun muut tekevät paremmin
Ah, huijarisyndrooma, lempparityyppini – NOT. Kukapa ei joskus olisi kokenut sitä huonommuuden tunnetta, kun toisilla tuntuu olevan homma kasassa. Muista, että on vain yksi sinä, joka olet uniikki. Vaikka sulla olisi alallasi kymmeniä ja taas kymmeniä kilpailijoita, niin jokaisella teillä on tapa erottautua. Sinun oma persoona. Siksi ammattimaisesti Instagramia tekevät tulevat rohkeasti esiin omilla kasvoilla ja tuovat oman persoonansa mukaan!
3 Et koe minkäänlaista tyytyväisyyttä omaa Instagram-sisältöäsi kohtaan
Sisältöjen pitäisi viihdyttää, rakentaa suhdetta yleisöön, opettaa, hauskuuttaa, olla persoonallisia, kertoa tarinoita. Ei ihme, jos sisältöjen tuottaminen tuntuu joskus vaikealta. Itsekriittisyys on raskas taakka ja monesti se saattaa aiheuttaa myös julkaisun jättämisen työpöydälle. Tärkeintä kuitenkin on, että julkaisee – done is better than perfect! Ammattimaisen tekemisen salaisuus on sisältöjen suunnittelu just omalle unelmayleisölle. Tällöin voi olla aina tyytyväinen siihen mitä julkaisee!
Jos nyt tuntuu, että tarviit apua ammattimaisen Instagramin kanssa, niin tsekkaappa tää kurssi.