Saat hyvää palautetta valmennuksistasi tai verkkokursseistasi mutta niiden myyminen Instagramissa ei ota onnistuakseen? Kasasin tähän blogipostaukseen 4 syytä, miksi valmennuksesi eivät myy Instagramissa. Viimeinen näistä on tärkein, joten lue postaus loppuun saakka.
Yleisö ei näe ja kuule sua tarpeeksi usein
Olet varmasti kuullut sanaparin “säännöllinen sisältö” jo useampaan otteeseen. Mutta jos yleisö ei näe ja kuule sinua henkilönä tarpeeksi usein, voi valmennuksen ostaminen olla tosi hankalaa. Tämä johtuu valmennuksien henkilökohtaisesta luonteesta ja jokaisella on omat preferenssit sille, millaisista valmentajista tykkää.
Itsellä on rento tyyli ja vältän mahdollisimman paljon “bisnesjargonin” käyttämistä. Mutta tiedän, että kaikki eivät siitä tykkää. Siksi on tärkeä näyttää omat kasvot ja ääni, jotta yleisö tietää, onko tämä valmentaja just mua varten. Sun ei tarvitse miellyttää kaikkia. Riittää, että miellytät heitä, ketkä kokevat sun tekemisen omakseen. Jos kuulostat, näytät ja vaikutat samalta kuin muut alasi valmentajat, yleisösi kokee, että oot tosiaan samanlainen kuin muut ja sinäkään et voi auttaa heitä.
Yleisö ei viihdy sisältöjesi parissa
Sisältöjen pitää herättää yleisössä ajatus “apua, miten toi tietää mitä mun pään sisällä liikkuu”. Voit julkaista vaikka kuinka, mutta jos yleisö ei tykkää siitä, mitä julkaiset, huutaa kassasi tyhjyyttä. Jotta pääset sille tasolle, että yleisösi janoaa sisältöjäsi, katsoo jokaisen stoorin, reelsin ja osallistuu liveen, on yleisöön ensin tutustuttava perinpohjaisesti. Kun tunnet yleisöäsi, osaa heti tarjota lisäarvoa paljon paremmin.
Lisäarvoa voi tarjota vaikka viihdyttävässä, kouluttavassa tai inspiroivassa muodossa. Rohkaise yleisöä kohti uutta, parempaa elämää tai opeta heille pieniä voittoja. Tällöin saat yleisön innostumaan sisällöistäsi ja he haluavat nähdä seuraavallakin kerralla, mitä sulla on tarjolla.
Yleisö ei luota sinuun
Luottamus on kaikenlaisen myynnin kulmakivi. Jos yleisö ei luota siihen, että sä osaat auttaa heitä, he eivät osta. Sori suorasta puheesta, mutta tämä on totuus. Jotta yleisö saadaan luottamaan sinuun, heidän pitää tietysti ensin tietää sinun olemassaolosta ja sen jälkeen vielä tykätä siitä mitä teet (tämä liittyy vahvasti edellisiin kohtiin).
Luottamusta herättää säännöllisyys. Jep, jälleen kerran se nousee esiin. Kun yleisösi näkee säännöllisesti sun timanttista, arvokasta sisältöä, he alkavat miettiä, että tuo tyyppi kyllä tietää mistä puhuu. Jos mietit omia suosikkitilejäsi Instagramissa, huomaat varmasti, että koet heidän olevan oman alansa osaajia. Tai jos ovat vaikuttajia, saatat jopa ostaa heidän suosittelemia tuotteitaan. Niin tai näin, luotat heihin. Siksi sinunkin pitää saada yleisösi luottamaan sinuun!
+1 Sinulla ei ole lanseeraussuunnitelmaa
Tämä. On. Tosi. Tosi. Tosi. Tärkeää.
Valmennuksilla ja koulutuksilla on usein ajankohta. Ja vaikka myisit evergreeniä verkkokurssia sen voi lanseerata Instagramissa. Mutta myyminen vaatii suunnitelman ja sun sisältöjen pitää kuljettaa yleisöä kohti sitä ostotapahtumaa. Siksi lanseeraussuunnitelma on ihan must. Käytännössä siinä siis opetetaan yleisö luottamaan sinuun ja haluamaan mukaan valmennukseen!
Lanseerauksen ei tarvitse olla tyrkyttävä tai oikeastaan edes myyvä. Vaan sen voi tehdä tyylikkäästi ja edelleen yleisösi haluaa lisää sisältöjäsi! Hienointa lanseeraussuunnitelmassa on se, että sen voi sitten toistaa ja toistaa, kun tietää mitä missäkin vaiheessa lanseerausta pitää julkaista.
Mutta ennen lanseerausta pitää saada yleisö tutustumaan suhun ja siksi parasta mitä voit bisneksellesi Instagramissa tehdä, on julkaista säännöllisesti.